Tuesday, November 30, 2010

Harga Rasa

setiap rasa punya harga,
"pilih yang mana?" ada swara yang bertanya,
pantas ku jawab diatas pilihanku
"adalah pastinya yang sakit",

kerana?

itu sahaja yang membuat aku percaya,
Tuhan itu ADA..
sementara aku ini sekadar yang tak berdaya..tanpa upaya..cuma seorang maling yang hina.
mencuri dan menuntut hak yang sudah terjamin pasti bukan milik sahaya,
beribu tahun sudah termaktub kisahnya, tak ada nama, tiada yang menyatakan itu kamu punya melainkan kekuranganmu..

iya,
sepertimana kamu-kamu dan kamu yang meneladani prasaanmu kepada seorang wanita,
dan kemudian mencerca sesamamu untuk mencapai kebanggaanmu yang seorang sahaja,
menghapus wujudku atau wujud yang dikandung cemburu,

sepertimu..aku terburu kerana gelisahku,

ku didalam penjara yang aku bikinkan sendiri atas keinginanku yang ku julang ia selaku perjuanganku,
bayarkan harga rasaku ini hanya buat kali ini sabelum luruh seluruhnya,
agar dapat ku bersama,
kali ini sahja,
dan moga ada halaman selama mengelilingi sua yang disana,

tiada hangat,
tiada udara,
tiada keringat,
tiada apa..sekadar aku dan dirinya.

dan tiada mengulangi yang sa-belumnya.

05:21
27|11|10