Tuesday, June 26, 2007

22JUN07,KAHERAH

AKU mengenal erti persahabatan yang didambakan,
melalui penganyianyaan,
AKU mengerti akan "teman",
dalam merasai didungukan,
AKU mengamati rasa demikian,
dikala keseorangan,dalam suasana sarat dengan keheningan husnul dzhan,
ku rasa akan,
kesepian,
kesayuan,
keharuan,
di saat itulah aku bangkit dari segala kejatuhan,
mungkin ada kesedihan,
bila air mata ini berderaian,
kehampaan...
AKU mengaliri perasaan,
dalam mengungguli kalimah yang mengugurkan,
dihamparkan,
tertulis,dimana-mana sahaja,
di 7 tingkatan langit,
di 7 lapisan bumi,
terteranya:
la ila ha ilallah...muhammad arrasulullah.

meskipun peristiwa 22 Jun ini antara kisah hitam dalam kembara ini,
namun dalam mengetahui kini,
AKU tiada akan lagi bersendiri,
kerna ALLAH berserta pada yang di zalimi,
dan bukan Hak AKU untuk membalas dia,

dan kisah hitam yang ku maksudkan adalah kesalahan AKU,
kerana memarahi dia,juga makhlukMU,
atas perkara yang bukannya salah ku,
namun kerana perihal mereka berdua yang merumitkan kepala fikirku..
memaksaku berbuat begitu,
walaupun sudah lewat 3 tahun ianya tiada berlaku,
kini aku amat kesal atas salah ku,
kerna memarahi dia,makhlukMu,
maaf kan AKU,
Tuhan ku.
22JUN07,KAHERAH