Monday, May 7, 2007

aku dalam mencari

semalam aku bersedih,
hari ini aku merintih,
didalam dadaku..meronta-ronta menagih,
menagih kasih,
pada sesuatu yg tiada wujudnya ia..di alam nan maya,
quddusnya dirimu...di sebut-sebutkan merata,
diwaktu aku berqalam akan kesyukurannya,
terasa setiap isi,
pada akar,pada bumi,
pada lautan,dikau simbahkan air buat kami hirupi,
pada udara berlegar,buat mengenal akan nyaman kau beri,
hatta,
diatas tamra benua ini,
dapat jua ku rasai,
diatas sehelai kain yg ditebar mengalasi,
terduduk aku mempasrah mendakapi,
dikenang akan kehidupan duniawi,
kini daku mengerti,
"perlayaran" ku disini,
dan berlayarlah perahu ku ini..di samudra menyendiri,
menanti hari..waktu bersamamu lagi.
berlayarlah ia..bersyair,menghilangkan tawa dan pilu,
Kasihku..CintaKu..
tuhanKu...aku dalam mencari...


(diambil dalam koleksi "Bila Hati berbicara tentang CINTA" :qu bad)