Wednesday, August 6, 2008

..yang sepi.

Rindu rasanya saat lama,
Kala kau jelma,
Bersama-sama,
Tertawakan hiba,

Bulan purnama,
Cahaya cinta,
Sadarku pada lena,
Tidur yang tersangatlah lama,

Keriangan yang ada,
Ku capai namun tiada kurasa,
Kini baru ku terjaga,
Segala sangat berharga,

Lena dan jaga,
Ingatanku padamu sentiasa,
Pesananmu bergema,
Alunan menyata..erti bahagia,

Termenung tanpa berkata,
Hilangmu bagai bencana,
Dipukul ombak hancur belaka,
Tapi pasti Harapan itu ku kutip semula,

Mungkin masih ada harapan?
Mungkin malai masih bernyanyi,
Mungkin masih wujud kejora yang bekejaran?,
Mungkin kita akan bersua lagi?,
Temani aku..yang sepi.

:catatan ini saya tulis pada 2007, waktu tu saya berada dipuncak Jabbal Nur.Letih mendaki tengah malam pukul 3 pagi tu saya akhiri dengan nukilan ini.
tuju pada siapa, terpulanglah. Apa yang ditulis itu apa yang dirasa.Apa yang pasti, saya rasa tersangat-sangatlah sepi,bukan tak menghargai,namun rasa sepi itu sangat dalam,macam hilang sebahagian diri.. Wallahualam.