Thursday, July 26, 2007

Malam

Angin menderu diufuk utara,timur,barat,selatan malam,
Meninggalkan mereka berteraburan,
Bila kita berada dilena beradu aman…
Diselimuti segala keinginan,
Nikmat dikurnia turun bertaburan,
Tidur…dibelai jauh ke alam mimpi yang tiada kesudahan,
Mimpi disangka..padahal angan-angan,

Bila aku masih terjaga,
Entah mengapa..
Atau mungkin
Ingin merasa betapa hebatnya,
Ciptaan makhluk tuhan maha sempurnanya Dia,
Aku cuba belajar untuk setia,
Setia pada bulan dan bintang indah memancari pada kita,
Tidak kira dingin mahupun panas cuaca,
aku tetap akan menjadi
Yang mencintai Nya…

Aku mengadu…damba belaianNya,
Aku mengeliru..dalam berkata-kata sempurna padaNya,
Aku hanya terasa..hanyalah DIA,
Dalam lena..mahupun jaga,
Setiap saat,setiap detik,setiap kata yang ku petik,
HANYA DIA

Biar salakkan anjing memekakkan malam indahku,
Tetap kan ku coba setia menunggu Mu,
Walau diluar kenyataan impian dibuku,
kan tetap ku seru...NAMA MU